REGULAMIN DOTYCZĄCY SPRZEDAŻY ONLINE ORAZ ZASAD UCZESTNICTWA W WYDARZENIACH
OBOWIĄZUJĄCY W TEATRZE NARODOWYM W WARSZAWIE
W TRAKCIE EPIDEMII WIRUSA SARS-CoV-2
Spis treści:
§ 1 Definicje
§ 2 Ogólne zasady sprzedaży online
§ 3 Ogólne zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
§ 4 Zasady bezpieczeństwa
§ 5 Informacje dla Widzów ze szczególnymi potrzebami
§ 6 Szczegółowe zasady dotyczące sprzedaży online biletów
§ 7 Szczegółowe zasady dotyczące sprzedaży online voucherów
§ 8 Szczegółowe zasady dotyczące sprzedaży online produktów
§ 9 Zwroty
§ 10 Odstąpienie od umowy
§ 11 Reklamacje
§ 12 Zaproszenia
§ 13 Awaria systemu sprzedaży online
§ 14 Ochrona danych osobowych
§ 15 Postanowienia końcowe
§ 1 Definicje
regulamin – niniejszy regulamin Teatru Narodowego w Warszawie dotyczący sprzedaży online biletów i voucherów na Wydarzenia a także produktów związanych ze statutową działalnością Teatru Narodowego oraz zasad uczestnictwa w Wydarzeniach, obowiązujący w Teatrze Narodowym w Warszawie w trakcie epidemii wirusa Sars–CoV–2
Teatr Narodowy – państwowa instytucja artystyczna, wpisana do rejestru Instytucji Kultury pod nr RIK 48/98 prowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, nr NIP 525-20-59-426, z siedzibą w Warszawie, pod adresem plac Teatralny 3, 00-077 Warszawa
Teatr – Teatr Narodowy w Warszawie
Wydarzenia – przedstawienia teatralne i inne zdarzenia artystyczne lub upowszechniające kulturę teatralną odbywające się w Teatrze, objęte systemem sprzedaży online
Widz – osoba uprawniona do wstępu na Wydarzenie na podstawie biletu
Kupujący – osoba/podmiot kupująca/y produkt, bilet lub voucher z wykorzystaniem systemu sprzedaży
system sprzedaży online – system informatyczny Teatru umożliwiający sprzedaż przez Teatr biletów i voucherów na Wydarzenia oraz sprzedaż produktów, za pośrednictwem strony internetowej bilety.narodowy.pl
sprzedaż online – sprzedaż biletów i voucherów na Wydarzenia oraz sprzedaż produktów dokonywana za pośrednictwem strony internetowej bilety.narodowy.pl
bilet – dokument zawierający tytuł, datę i miejsce Wydarzenia uprawniający do wstępu na Wydarzenie
zaproszenie – ozdobny druk stanowiący dokument uprawniający do udziału w Wydarzeniu, zawierający tytuł, datę i miejsce Wydarzenia
voucher – bilet otwarty o określonym terminie ważności, niezawierający tytułu, daty i miejsca Wydarzenia, umożliwiający wymianę na bilet na konkretne Wydarzenie dostępne w systemie sprzedaży online
produkty – wydawnictwa Teatru, tj. książki, plakaty, programy oraz inne produkty związane ze statutową działalnością Teatru, dostępne w ramach sprzedaży online, nie będące Wydarzeniami
pay-by-link – system informatyczny umożliwiający wykonanie szybkiej, bezpiecznej i wygodnej płatności online za dokonane zakupy, automatycznie generujący w bankowości internetowej gotowy przekaz pieniężny, który po zatwierdzeniu przez Kupującego jest realizowany na rzecz Odbiorcy
Operator płatności – dostawca usługi systemu/systemu informatycznego z zakresu szybkich płatności online
Odbiorca – podmiot, na rzecz którego realizowana jest płatność
zamówienie online – złożenie przez Kupującego zamówienia poprzez wypełnienie i doręczenie Teatrowi formularza online dostępnego na stronie internetowej bilety. narodowy.pl
strona internetowa – www.narodowy.pl
§ 2 Ogólne zasady sprzedaży online
- Regulamin określa zasady i warunki sprzedaży online biletów i voucherów na Wydarzenia oraz produktów.
- Wszystkie ceny podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Cena podana przy każdym bilecie, voucherze i produkcie jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez Kupującego.
- Zawarcie umowy sprzedaży online pomiędzy Kupującym a Teatrem następuje za pośrednictwem strony internetowej Teatru bilety.narodowy.pl i wymaga spełnienia następujących warunków:
- podania danych Kupującego: imienia i nazwiska, miejsca i adresu zamieszkania, adresu e-mail (uwaga: należy sprawdzić, czy podany adres e-mail jest prawidłowy, w przypadku błędu w adresie otrzymanie wiadomości potwierdzającej dokonanie transakcji będzie niemożliwe), a także numeru NIP, jeśli Kupującym nie jest osoba fizyczna;
- zaakceptowania przez Kupującego warunków regulaminu;
- złożenia przez Kupującego zamówienia online;
- uiszczenia przez Kupującego zapłaty za zamówienie przelewem, płatnością pay-by-link lub kartą płatniczą;
- otrzymania przez Kupującego potwierdzenia realizacji transakcji na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia online.
- Zamówienie uważa się za złożone z chwilą odnotowania przez Teatr potwierdzenia dokonania zapłaty przez bank Kupującego.
- Brak potwierdzenia przez bank Kupującego opłaty za zamówienie w ciągu 120 minut od wysłania zamówienia online powoduje automatyczne anulowanie zamówienia online.
- Płatności pay-by-link obsługiwane są przy użyciu systemu płatniczego zewnętrznego operatora płatności internetowych wskazanego na stronie internetowej Teatru, zwanego dalej Operatorem płatności.
- Teatr nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki nieprawidłowego funkcjonowania systemu płatniczego obsługiwanego przez Operatora płatności, o którym mowa w pkt. 7 powyżej oraz za działania lub zaniechania Operatora płatności.
- Do ceny każdego biletu, vouchera i produktu zakupionego online będzie doliczana prowizja z tytułu obsługi płatności przez Internet, pobierana przez Operatora płatności, o którym mowa w ust. 7 powyżej. O wysokości prowizji Kupujący zostanie poinformowany w trakcie realizacji transakcji.
- Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 20 grudnia 2017 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. 2017 r. poz. 2454) sprzedaż objęta regulaminem nie podlega fiskalizacji, w związku z czym Kupujący nie otrzymuje paragonu fiskalnego.
- Wraz z potwierdzeniem realizacji zamówienia wysłanym na adres e-mail Kupującego, Kupujący otrzymuje fakturę VAT. W formularzu zamówienia online należy podać poprawne dane niezbędne do jej wystawienia. Jeśli Kupującym nie jest osoba fizyczna należy podać numer NIP.
§ 3 Ogólne zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
- Zakup biletu i vouchera oznacza akceptację przez Kupującego niniejszego regulaminu.
- Uczestnictwo w Wydarzeniu jest równoznaczne z akceptacją przez Widza regulaminu, którego zapisy Widz jest zobowiązany przestrzegać.
- Teatr zastrzega sobie prawo do zmian w repertuarze, w tym odwołania przedstawienia, bez podania przyczyny. W przypadku zmian w repertuarze lub odwołanego spektaklu Teatr nie ponosi odpowiedzialności za koszty związane z dojazdem na Wydarzenie i za prowizję od sprzedaży.
- Zakupiony bilet stanowi dokument uprawniający do wstępu na Wydarzenie, którego dotyczy.
- Bilet podlega weryfikacji w momencie wejścia na Wydarzenie – po zeskanowaniu czytnikiem kodu nie ma możliwości ponownego wykorzystania biletu.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za vouchery i bilety uszkodzone lub zgubione przez Kupującego. W przypadku zgubienia biletu na Wydarzenie Teatr w miarę możliwości ułatwi Widzowi zakup wejściówki na Wydarzenie.
- Widzowie, którzy kupili bilety w cenie ulgowej, przed wejściem na Wydarzenie zobowiązani są do okazania dokumentu uprawniającego do zniżki. Teatr ma prawo odmówić wstępu na Wydarzenie osobom nieuprawnionym do zniżki.
- Wydarzenia rozpoczynają się punktualnie.
- Widz powinien przybyć do Teatru z odpowiednim wyprzedzeniem. Spóźnieni Widzowie będą wpuszczani na widownię dopiero po przerwie. W przypadku spektakli o niestandardowym układzie widowni i bez przerwy Teatr ma prawo odmówić wejścia na widownię osobie spóźnionej.
- Na terenie Teatru oraz podczas Wydarzeń dzieci mogą pozostawać wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej.
- Podczas Wydarzeń obowiązuje zakaz filmowania, fotografowania i nagrywania dźwięku.
- Na widowni obowiązuje zakaz używania urządzeń emitujących sygnały dźwiękowe i świetlne. Widzowie przebywający na widowni zobowiązani są do wyłączenia sygnałów w takich urządzeniach.
- Na widowni obowiązuje zakaz jedzenia i spożywania napojów.
- Na terenie Teatru obowiązuje zakaz używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz zakaz spożywania alkoholu poza miejscami do tego wyznaczonymi.
- Teatr ma prawo odmówić wejścia na widownię lub wyprosić z widowni osoby naruszające zasady opisane w punktach 10, 11, 12, 13, 14 niniejszego paragrafu bez prawa do zwrotu należności za bilet.
- Teatr ma prawo odmówić wejścia do budynku Teatru lub wyprosić z budynku Teatru osoby będące pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
- Teatr udostępnia widzom miejsca zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, stosując ewentualne ograniczenia w zakresie prowadzenia działalności twórczej związanej z wszelkimi zbiorowymi formami kultury i rozrywki w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii.
- Do ustanowionego przez organy administracji rządowej limitu osób przebywających na widowni nie wlicza się widza, pod warunkiem okazania przez niego przy wejściu do Teatru biletu wraz z unijnym cyfrowym zaświadczeniem COVID lub zaświadczeniem o szczepieniu, o wyniku testu i o powrocie do zdrowia w związku z COVID-19 uznawanym za równoważne z zaświadczeniami wydawanymi zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/953 z dnia 14 czerwca 2021 r. w sprawie ram wydawania, weryfikowania i uznawania interoperacyjnych zaświadczeń́ o szczepieniu, o wyniku testu i o powrocie do zdrowia w związku z COVID-19 (unijne cyfrowe zaświadczenie COVID) w celu ułatwienia swobodnego przemieszczania się̨ w czasie pandemii COVID-19.
- Nieokazanie zaświadczenia, o którym mowa w ust. 18 skutkuje odmową wstępu na Wydarzenie. W takim przypadku nie przysługuje zwrot środków za bilet.
§ 4 Zasady bezpieczeństwa
- Na terenie Teatru obowiązuje przestrzeganie zasad reżimu sanitarnego związanego z epidemią wirusa SARS-CoV-2. Szczegółowe zasady bezpieczeństwa, o których mowa w ust. 8, 9 i 11, wynikające z obowiązujących w dniu Wydarzenia przepisów, aktualizowane są na bieżąco i udostępniane na stronie internetowej Teatru.
- W czasie przebywania na terenie Teatru, każda osoba jest zobowiązana do:
- zachowywania co najmniej 1,5 m odstępu od innych osób,
- używania przed każdorazowym wejściem do Teatru płynu odkażającego do rąk znajdującego się przy wejściu do Teatru oraz
- zakrywania ust i nosa środkami ochrony osobistej (zgodnymi z obowiązującymi przepisami prawa), zapewnionymi we własnym zakresie.
- Teatr zastrzega sobie prawo do odmowy uczestnictwa w Wydarzeniu Widzowi, który, pomimo zwrócenia mu uwagi, nie stosuje środków ochrony osobistej, o których mowa w ust. 2 pkt. 3.
- Teatr zastrzega sobie prawo do odmowy wstępu do budynku Teatru osobie, która, pomimo zwrócenia jej uwagi, nie stosuje się do zobowiązań, o których mowa w ust. 2.
- Przed wejściem na Wydarzenie, każdy Widz jest zobowiązany do złożenia pracownikowi obsługi widowni obowiązkowego pisemnego oświadczenia, że, według swojej najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną SARS-CoV-2 oraz nie przebywa na kwarantannie lub w izolacji, zgodnie ze wzorem opublikowanym na stronie Teatru. W celu przeciwdziałania nadmiernemu gromadzeniu się w miejscu Wydarzenia, Teatr zaleca samodzielne wydrukowanie i podpisanie formularza oświadczenia przed przybyciem do Teatru. W przypadku niemożności wydrukowania oświadczenia, oświadczenie takie będzie dostępne w miejscu Wydarzenia, w tym celu jednak konieczne jest przybycie do Teatru z odpowiednim wyprzedzeniem. Teatr zastrzega sobie prawo do odmowy Widzowi uczestnictwa w Wydarzeniu w przypadku niezłożenia oświadczenia.
- Widz zobowiązuje się, że w przypadku wystąpienia u niego objawów chorobowych swoistych dla wirusa SARS-CoV-2, nie weźmie udziału w Wydarzeniu.
- Na widowni Widz może zająć wyłącznie miejsce wskazane na bilecie, za wyjątkiem wejściówki. W przypadku wejściówki Widz zajmuje miejsce wskazane przez obsługę widowni Teatru.
- Teatr zapewnia zachowanie odpowiedniego odstępu na widowni zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu Wydarzenia.
- Zasady korzystania z szatni obowiązujące w dniu Wydarzenia, zamieszczone są na stronie internetowej Teatru. Z windy korzystać mogą wyłącznie osoby o szczególnych potrzebach, osoby starsze, kobiety w ciąży i rodzice z dziećmi.
- Na terenie Teatru nie ma możliwości przechowania bagażu.
- Zasady korzystania z bufetu obowiązujące w dniu Wydarzenia, zamieszczone są na stronie internetowej Teatru.
- W przypadku zaobserwowania u Widza objawów chorobowych swoistych dla wirusa SARS-CoV-2 , obsługa widowni uprawiona jest do powstrzymania Widza przed wejściem na widownię i poinformowania służby pielęgniarskiej Teatru. Pielęgniarka pełniąca dyżur na spektaklach podejmuje decyzję o ewentualnym odosobnieniu Widza i powiadomieniu odpowiednich służb medycznych/sanitarnych.
- Każda osoba przebywająca w budynku Teatru powinna ograniczyć do niezbędnego minimum czas przebywania w budynku Teatru, w tym przed Wydarzeniem, jak i po Wydarzeniu, a także ograniczyć do niezbędnego minimum przemieszczanie się po budynku Teatru.
- Przepływ Widzów będzie kontrolowany przez obsługę widowni Teatru.
- W przypadku tworzenia się kolejek, konieczne jest stosowanie dystansu 1,5 metra.
- Teatr zastrzega sobie prawo do podziału Widzów na grupy wpuszczane w odpowiednich odstępach czasowych a w przypadku budynków posiadających więcej niż jedno wejście – w podziale na możliwie największą liczbę wejść.
- W miarę możliwości, wpuszczane na Wydarzenie oraz wypuszczane po Wydarzeniu będą najpierw osoby starsze.
§ 5 Informacje dla Widzów ze szczególnymi potrzebami
- Sala Bogusławskiego, scena przy Wierzbowej im. Jerzego Grzegorzewskiego i scena Studio są przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami poruszających się na wózkach inwalidzkich z wyłączeniem spektakli z niestandardowym układem widowni.
- Informujemy o konieczności zgłoszenia szczególnych potrzeb w momencie zakupu biletów lub podczas ich telefonicznej rezerwacji pod numerami telefonów: 22 69 20 604, 22 69 20 664 lub za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: pomoc_bilety@narodowy.pl. Pozwoli to zadbać o odpowiednią organizację wizyty w Teatrze. Informacja o godzinach pracy telefonicznej rezerwacji biletów aktualizowana jest na bieżąco i umieszczona na stronie internetowej Teatru.
- Bilety dla Widzów poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz dla ich opiekunów są dostępne w sprzedaży bezpośredniej oraz za pośrednictwem rezerwacji telefonicznej. Ze względu na układ widowni na poszczególnych Wydarzeniach liczba miejsc dla Widzów poruszających się na wózkach inwalidzkich jest różna i zależy od układu widowni danego Wydarzenia.
- Widzowi ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu poruszającemu się na wózku inwalidzkim, który nie może zająć miejsca numerowanego na widowni i jego opiekunowi, przysługuje prawo do zakupu biletów w cenie wejściówki. Bilety w cenie wejściówki można rezerwować telefonicznie, natomiast w sprzedaży bezpośredniej są dostępne wyłącznie w dniu Wydarzenia na godzinę przed jego rozpoczęciem w kasie Teatru.
- Widzowi ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu poruszającemu się na wózku inwalidzkim, który może zająć miejsce numerowane na widowni i jego opiekunowi przysługuje prawo do zakupu biletów ulgowych.
- Sala Bogusławskiego wyposażona jest w system elektronicznych urządzeń wspomagających słyszenie. Umożliwiają one osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie słuchu indywidualny odsłuch akcji scenicznej. Słuchawki do indywidualnego odsłuchu można wypożyczyć u pracowników Teatru odpowiedzialnych za obsługę widowni. Teatr zapewnia Widzom urządzenia zdezynfekowane przy użyciu płynu odkażającego o szerokim działaniu bakterio, grzybo i wirusobójczym. Lista Wydarzeń objętych indywidualnym odsłuchem akcji scenicznej jest dostępna na stronie www.narodowy.pl.
§ 6 Szczegółowe zasady dotyczące sprzedaży online biletów
- Kupujący, w formularzu zamówienia online, wybiera jedną z następujących form otrzymania biletu: wydruk własny biletu albo odbiór biletu w kasach Teatru.
- W przypadku zaznaczenia opcji o odbiorze biletu zakupionego online w kasach Teatru, po spełnieniu warunków, o których mowa w § 2 pkt 3 ppkt. 1) do 4) regulaminu, na wskazany przez Kupującego adres e-mail zostaje przesłane potwierdzenie realizacji transakcji, wraz z numerem zamówienia i fakturą VAT. Odbiór biletów musi nastąpić najpóźniej 30 minut przed rozpoczęciem Wydarzenia.
- Kasy biletowe Teatru czynne są zgodnie z harmonogramem opublikowanym na stronie internetowej Teatru.
- Warunkiem odbioru w kasach biletowych Teatru biletów zakupionych online jest podanie kasjerowi Teatru numeru zamówienia, który został przesłany na adres e-mail wskazany w formularzu złożonego zamówienia online.
- Teatr nie odpowiada za skutki przekazania przez Kupującego otrzymanego numeru zamówienia osobom nieuprawnionym.
- W przypadku zaznaczenia opcji wydruk własny biletu, po spełnieniu warunków, o których mowa w § 2 pkt 3 ppkt. 1) do 4) regulaminu, na wskazany przez Kupującego adres e-mail zostaje przesłane potwierdzenie realizacji transakcji zakupu biletu online, wraz z numerem zamówienia i fakturą VAT. Bilet oraz faktura VAT są dostarczane w plikach zapisanych w formacie PDF. Bilet należy wydrukować i okazać w momencie wejścia na widownię. Do wydruku biletu należy używać białego papieru w formacie A4, tak aby wydrukowany kod kreskowy był dobrze widoczny. Wydrukowanego biletu nie należy zginać w miejscach, w których widoczny jest kod kreskowy, który pozwala na weryfikację biletu w momencie wejścia na Wydarzenie.
- Prawidłowo wydrukowany bilet stanowi dokument uprawniający do uczestnictwa w Wydarzeniu, którego dotyczy.
- Bilet podlega weryfikacji w momencie wejścia na Wydarzenie – po zeskanowaniu czytnikiem kodu nie ma możliwości ponownego wykorzystania biletu.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za bilety uszkodzone lub zagubione przez Kupującego. W przypadku zagubienia biletu, Teatr, w miarę możliwości, ułatwi Kupującemu zakup wejściówki na Wydarzenie. Wejściówka w takiej sytuacji uprawnia Kupującego do udziału w Wydarzeniu i zajęcia miejsca na widowni wskazanego przez obsługę widowni.
- Sprzedaż online biletów na określone Wydarzenie kończy się na 2 godziny przed rozpoczęciem Wydarzenia. W przypadku wybranych Wydarzeń Teatr zastrzega sobie prawo do zmiany godziny zamknięcia sprzedaży online. Teatr poinformuje o zmianie godziny zamknięcia sprzedaży online na stronie internetowej Teatru.
- W systemie sprzedaży online można kupić bilety w cenie pełnopłatnej, ulgowej i specjalnej.
- Bilety w cenie ulgowej przysługują: uczniom, studentom (do 26. roku życia), doktorantom, nauczycielom, osobom powyżej 65. roku życia, emerytom, rencistom oraz osobom ze szczególnymi potrzebami, pod warunkiem posiadania dokumentu uprawniającego do zniżki.
- Widzowie ze szczególnymi potrzebami w zakresie ruchu poruszający się na wózkach inwalidzkich, którzy nie mogą zająć miejsca numerowanego na widowni, mają prawo do zakupu biletów w cenie wejściówek w kasach Teatru, zgodnie z postanowieniami § 5 pkt.4.
- Osoby, które kupiły w systemie sprzedaży online bilety w cenie ulgowej, przed wejściem na Wydarzenie zobowiązane są do okazania dokumentu uprawniającego do zniżki. Teatr ma prawo odmówić wejścia na Wydarzenie osobom nieuprawnionym do zniżki. W Teatrze nie obowiązują dopłaty do biletów wyrównujące różnice w cenach.
- Teatr zastrzega sobie prawo do nieudzielania zniżek na wybrane Wydarzenia.
- Na premiery organizowane przez Teatr obowiązują wyłącznie bilety w cenie pełnopłatnej a także, o ile Dyrektor Teatru nie postanowi inaczej, wejściówki.
- System sprzedaży online umożliwia jednorazowo zakup nie więcej niż 10 pojedynczych biletów na jedno Wydarzenie.
- W celu zakupu większej liczby biletów niż określona w pkt. 17 powyżej konieczny jest kontakt Kupującego z telefoniczną rezerwacją biletów Teatru pod numerami: 22 69 20 604, 22 69 20 664. Informacja o godzinach pracy telefonicznej rezerwacji biletów aktualizowana jest na bieżąco i umieszczona na stronie internetowej Teatru.
- Teatr zastrzega sobie możliwość zakończenia sprzedaży biletów online w każdej chwili, bez podawania przyczyn. Teatr poinformuje o zakończeniu sprzedaży biletów online na stronie internetowej Teatru.
- Brak możliwości zakupu biletów za pośrednictwem systemu sprzedaży online nie jest równoznaczny z brakiem dostępności biletów w kasach biletowych Teatru.
§ 7 Szczegółowe zasady dotyczące sprzedaży online voucherów
- Kupujący kupuje voucher składając zamówienie za pomocą formularza zamówienia online.
- Voucher zakupiony online jest dostępny wyłącznie w formie samodzielnego wydruku w domu.
- Po spełnieniu warunków, o których mowa w § 2 pkt 3 ppkt. 1) do 4) regulaminu dotyczących zakupu vouchera, na wskazany przez Kupującego adres e-mail zostaje przesłane potwierdzenie realizacji transakcji zakupu vouchera domowego online, wraz z numerem zamówienia i fakturą VAT. Voucher oraz faktura VAT są dostarczane w plikach zapisanych w formacie PDF. Do wydruku vouchera należy używać białego papieru w formacie A4, tak aby wydrukowany kod kreskowy był dobrze widoczny. Wydrukowanego vouchera nie należy zginać w miejscach, w których widoczny jest kod kreskowy, który pozwala na weryfikację vouchera w momencie jego zamiany na bilet na konkretne Wydarzenie.
- Prawidłowo wydrukowany voucher nie jest dokumentem uprawniającym do wstępu na Wydarzenie. Tylko wymieniony z vouchera bilet na konkretne Wydarzenie uprawnia do wstępu na to Wydarzenie.
- Voucher może zostać wymieniony przez Kupującego na pojedynczy bilet zarówno w kasie Teatru, jak i w systemie sprzedaży online, z zastrzeżeniem ust. 7 poniżej.
- Wymiana vouchera na bilet na określone Wydarzenie w kasie Teatru jest możliwa najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem Wydarzenia, pod warunkiem dostępności wolnych miejsc na Wydarzeniu.
- Voucher nie podlega wymianie na bilet na Wydarzenie w przypadku gdy cena biletu na to Wydarzenie przekracza cenę zakupu vouchera lub/i gdy decyzją Teatru, o której Teatr poinformował za pośrednictwem strony internetowej, bilety na dane Wydarzenie nie podlegają wymianie z vouchera.
- Wymiana vouchera na bilet na określone Wydarzenie w systemie sprzedaży online jest możliwa najpóźniej na 2 (dwie) godziny przed rozpoczęciem Wydarzenia, z zastrzeżeniem dostępności wolnych miejsc. W przypadku wybranych Wydarzeń, Teatr zastrzega sobie prawo do zmiany godziny zamknięcia sprzedaży online. Teatr poinformuje o zmianie godziny zamknięcia sprzedaży online na stronie internetowej Teatru.
- Voucher podlega weryfikacji w momencie jego wymiany na bilet na wybrane Wydarzenie – po użyciu kodu vouchera nie ma możliwości ponownego wykorzystania vouchera.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za vouchery lub bilety wymienione z vouchera, które zostały uszkodzone lub zagubione przez Kupującego, a także udostępnione osobom trzecim. W przypadku zagubienia vouchera lub biletów wymienionych z vouchera, Teatr, w miarę możliwości, ułatwi Kupującemu zakup wejściówki na Wydarzenie. Wejściówka w takiej sytuacji uprawnia Kupującego do udziału w Wydarzeniu i zajęcia miejsca na widowni wskazanego przez obsługę widowni.
- System sprzedaży biletów online umożliwia wymianę nie więcej niż 10 pojedynczych voucherów na jedno Wydarzenie w jednym zamówieniu. Prawidłowa wymiana kilku voucherów w jednym zamówieniu wymaga zaznaczenia „biletu voucher” w polu „wybierz kategorię biletu lub voucher”, wpisania w pole „wykorzystaj voucher” kodu vouchera, wyboru sposobu dostawy i przeliczenia wartości koszyka dla każdego vouchera pojedynczo.
- W celu umożliwienia przez Teatr wymiany większej liczby voucherów niż określona w pkt. 11 powyżej konieczny jest kontakt Kupującego z telefoniczną rezerwacją biletów pod numerami: 22 69 20 604, 22 69 20 664. Informacja o godzinach pracy telefonicznej rezerwacji biletów aktualizowana jest na bieżąco i umieszczona na stronie internetowej Teatru.
- Brak możliwości wymiany vouchera na bilet za pośrednictwem systemu sprzedaży online nie jest równoznaczny z brakiem biletów w kasach biletowych Teatru.
§ 8 Szczegółowe zasady dotyczące sprzedaży online produktów
- Na adres e-mail wskazany przez Kupującego w formularzu zamówienia online dotyczącego sprzedaży produktów, zostaje przesłane potwierdzenie realizacji transakcji sprzedaży online produktów, wraz z numerem zamówienia i fakturą VAT. Faktura VAT jest dostarczana w pliku zapisanym w formacie PDF.
- Podczas składania zamówienia online dotyczącego sprzedaży produktów należy wybrać jedną z dwóch dostępnych opcji odbioru produktu: „odbiór osobisty” lub „wysyłka produktu”. W przypadku wyboru opcji „wysyłka produktu” należy podać poprawne dane w formularzu „dane do wysyłki”.
- W przypadku gdy Kupujący w formularzu zamówienia online dotyczącego sprzedaży produktów zaznaczył opcję „odbiór osobisty” zobowiązany jest odebrać zamówiony produkt w terminie do 5 dni roboczych od dnia otrzymania powiadomienia o możliwości odbioru, w kasie głównej Teatru przy placu Teatralnym 3, od wtorku do piątku w godzinach pracy kasy. O możliwości odbioru Kupujący zostanie powiadomiony na adres e-mail wskazany przez Kupującego w złożonym zamówieniu online. Teatr zastrzega sobie prawo do zmiany warunków odbioru osobistego w sytuacji ograniczenia działalności Teatru i zamknięcia kas. Informacja o pracy kasy głównej Teatru aktualizowana jest na bieżąco i udostępniona na stronie internetowej Teatru.
- Warunkiem odbioru zamówionego produktu jest podanie numeru zamówienia, który został przesłany na adres e-mail wskazany przez Kupującego w złożonym zamówieniu online.
- Teatr nie odpowiada za skutki przekazania przez Kupującego otrzymanego numeru zamówienia osobom nieuprawnionym.
- W przypadku gdy Kupujący podczas składania zamówienia zaznaczył opcje „wysyłka produktu”, przesyłka zostanie wysłana do Kupującego w terminie 3 dni roboczych od wpływu należności
- Produkty pozostają własnością Teatru do czasu odnotowania przez Teatr potwierdzenia dokonania zapłaty przez bank Kupującego.
- Jeśli podczas składania zamówienia na produkty zostanie wybrana opcja „wysyłka produktu” do ceny zamówienia doliczone zostaną koszty przesyłki. Aktualna informacja o wysokości opłaty za przesyłkę zamieszczona jest na stronie internetowej księgarni Teatru i widoczna przy wyborze sposobu dostawy.
- Przesyłki dostarcza Poczta Polska, produkty są dostarczane wyłącznie na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
§ 9 Zwroty
- Teatr nie prowadzi żadnej wymiany biletów oraz voucherów, ani na gotówkę ani na inne Wydarzenie, za wyjątkiem biletu wymienionego z vouchera, w przypadku, o którym mowa w ust. 2 poniżej.
- Zwroty biletów w systemie sprzedaży online możliwe są wyłącznie w przypadku odwołania Wydarzenia lub zmiany repertuaru. Przez zwrot biletu w przypadku biletu kupionego w systemie sprzedaży online należy rozumieć wyłącznie zwrot kwoty wpłaconej przez Kupującego z tytułu zakupu biletu bez uwzględnienia prowizji od sprzedaży, a w przypadku biletu wymienionego z vouchera, przez zwrot biletu należy rozumieć wyłącznie wymianę biletu na inne Wydarzenie.
- Informacja o Wydarzeniach odwołanych oraz o zmianie repertuaru jest przekazywana na adres e-mail podany w formularzu zamówienia online.
- W przypadkach, o których mowa w pkt. 2 niniejszego paragrafu, zwrot wpłaconej przez Kupującego kwoty nastąpi, za pośrednictwem systemu sprzedaży online na konto z którego Kupujący dokonał wpłaty, po wcześniejszym wystawieniu faktury korygującej.
§ 10 Odstąpienie od umowy
- Kupujący, wyłącznie w odniesieniu do umowy sprzedaży online produktów, ma prawo odstąpienia od umowy sprzedaży produktu, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od, odpowiednio, daty osobistego odbioru produktu albo daty doręczenia przesyłki z produktem, pod warunkiem, że produkty nie były używane ani nie noszą śladów zniszczenia.
- Kupujący odstępuje od umowy sprzedaży produktu składając Teatrowi jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży produktu. Kupujący może przy tym skorzystać ze wzoru formularza, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży produktu może być złożone osobiście, przesłane listem lub pocztą elektroniczną z wykorzystaniem następujących danych: Teatr Narodowy, plac Teatralny 3, 00-077 Warszawa, e-mail: kancelaria@narodowy.pl
- W przypadku przesłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Teatr prześle Kupującemu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy w wersji pisemnej.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy powinno zostać wysłane przed upływem terminu odstąpienia od umowy o którym mowa w pkt. 1 powyżej.
- Produkt należy zwrócić niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, wraz z otrzymanym numerem zamówienia i wydrukowaną fakturą VAT oraz dopiskiem „ZWROT”, na adres Teatru (plac Teatralny 3, 00-077 Warszawa). Strony zgodnie uznają termin za zachowany, jeżeli produkt zostanie odesłany przed upływem 14 dni.
- Pieniądze zostaną zwrócone w terminie 14 dni roboczych od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, nie wcześniej jednak niż przed zwrotem produktu Teatrowi, płatnością pay-by-link na konto, za pośrednictwem którego Kupujący zapłacił za produkt. Teatr zwróci kwotę równą cenie zapłaconej przez Kupującego za produkt powiększoną o koszt najtańszej opcji przesyłki pocztowej.
- Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu produktu.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu wynikającej z korzystania z produktu w sposób inny niż wynika to z charakteru, cech lub funkcjonowania produktu.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umowy sprzedaży biletów na Wydarzenia ani voucherów zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z 30 maja 2014 o prawach konsumenta (Dz. U. 2020, poz. 287 ze zm.).
§ 11 Reklamacje
- Reklamacje dotyczące sprzedaży online biletów i voucherów wymagają pisemnego zgłoszenia reklamacji na adres poczty elektronicznej Teatru: pomoc_bilety@narodowy.pl w terminie 2 (dwóch) dni roboczych od dnia otrzymania przez Kupującego potwierdzenia realizacji transakcji.
- Rozpatrzenie reklamacji dotyczącej sprzedaży online biletów i voucherów nastąpi nie później niż w terminie 5 (pięciu) dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia przez Teatr reklamacji dotyczącej sprzedaży online biletów i voucherów, Teatr zwróci Kupującemu równowartość ceny biletów bez uwzględnienia prowizji od sprzedaży.
- Reklamacje dotyczące sprzedaży online produktów wymagają pisemnego zgłoszenia reklamacji
na adres poczty elektronicznej Teatru: pomoc_bilety@narodowy.pl w terminie 2 (dwóch) dni roboczych, odpowiednio od dnia doręczenia przesyłki z produktem albo odbioru produktu w siedzibie Teatru, w zależności od wybranej opcji. - Reklamacji dotyczącej sprzedaży online produktów podlegają wyłącznie produkty zawierające wady tkwiące w sprzedanym produkcie lub powstałe podczas dostawy przez Teatr.
- Warunkiem rozpatrzenia reklamacji dotyczącej sprzedaży online produktów jest doręczenie produktu na adres siedziby Teatru (plac Teatralny 3, 00-077 Warszawa) wraz z numerem zamówienia, wydrukowaną fakturą VAT i opisem przyczyn reklamacji, w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji.
- Reklamacje dotyczące sprzedaży online produktów rozpatrywane są w terminie 5 (pięciu) dni roboczych od dnia doręczenia produktu wraz z dokumentami, o których mowa w pkt. 6 niniejszego paragrafu.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia przez Teatr reklamacji dotyczącej sprzedaży online produktów, zareklamowany produkt zostanie wymieniony na inny egzemplarz, a jeśli będzie to niemożliwe, Teatr zwróci Kupującemu równowartość ceny produktu.
§ 12 Zaproszenia
- Na prośbę Widza, bilety zakupione online na Wydarzenie i bilety wymienione z vouchera na Wydarzenie, mogą być przepisane na druk zaproszenia w kasach Teatru, w godzinach pracy kas. Zakupione bilety pozostają w ewidencji rozliczeniowej Teatru.
- Na zaproszeniu umieszczony zostanie: tytuł Wydarzenia, data i godzina rozpoczęcia oraz numer rzędu i miejsce.
§ 13 Awaria Systemu sprzedaży online
- W przypadku nagłej awarii Systemu sprzedaży online biletów, Teatr zawiesza sprzedaż biletów do czasu jej usunięcia. Na Wydarzenie wpuszczani są tylko Widzowie, którzy posiadają bilet uprawniający do uczestnictwa w Wydarzeniu.
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku awarii, o której mowa w ust. 1, w szczególności nie jest zobowiązany do zwrotu kosztów poniesionych w związku z przyjazdem na Wydarzenie.
§ 14 Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych uzyskanych od Kupującego/Widza w procesie rezerwacji i sprzedaży biletów/voucherów oraz w wyniku składania oświadczenia, o którym mowa w § 4 ust. 5 regulaminu jest Teatr.
- Podanie przez Kupującego/Widza danych osobowych w procesie sprzedaży biletów/voucherów oraz w wyniku składania oświadczenia, o którym mowa w § 4 ust. 5 regulaminu jest dobrowolne i równoznaczne z wyrażeniem przez niego zgody na przechowywanie i przetwarzanie przez Teatr danych osobowych wskazanych przez Kupującego/Widza w celu realizacji zamówienia, niezbędnego kontaktu z Kupującym/Widzem, w celu sprzedaży biletów, a także w celu przekazania na żądanie właściwych służb sanitarnych w zakresie niezbędnym do dochodzenia epidemiologicznego zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zapobiegania, przeciwdziałania, zwalczania SARS–CoV–2 (COVID-19).
- Dane osobowe są przechowywanie i przetwarzanie przez Teatr z zachowaniem wymogów ochrony danych osobowych określonych w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) oraz innych obowiązujących przepisów prawa polskiego i europejskiego dotyczących ochrony danych osobowych.
- Przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych odbywa się przy zachowaniu zasad określonych w obowiązującym prawie, a ich przestrzeganie nadzoruje specjalnie wyznaczona do tego celu osoba IOD, z którą można kontaktować się pod adresem iodo@narodowy.pl, lub przesyłając korespondencje na adres Teatru.
- Każda osoba udostępniająca swoje dane osobowe ma prawo nieograniczonego dostępu do nich, jak również do ich poprawiania, uaktualniana, usunięcia, przeniesienia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- Kupujący/Widz wyraża zgodę na wykonywanie przez Teatr na danych osobowych wszelkich możliwych i dozwolonych prawem operacji w takim zakresie, w jakim jest to konieczne dla realizacji wskazanych w regulaminie celów przetwarzania danych osobowych. W szczególności Teatr jest upoważniony do utrwalania, przechowywania i usuwania danych osobowych Kupujących/Widzów.
- Kupujący/Widz ma prawo swobodnego i bezpłatnego dostępu do swoich danych osobowych w każdym czasie, prawo ich poprawiania, a także prawo żądania zaprzestania ich przetwarzania i ich usunięcia, przeniesienia lub wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
- W każdej chwili, Kupującemu/Widzowi przysługuje również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego UODO.
§ 15 Postanowienia końcowe
- Teatr nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za pośrednictwem której dokonywany jest zakup biletów, voucherów i produktów przez Kupującego. Teatr nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości lub inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia komputerów oraz sposób ich konfiguracji, a także ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet.
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej oraz w kasach biletowych Teatru.
- Informacje na temat repertuaru, cen biletów oraz godzin pracy Działu Promocji i Organizacji Widowni oraz kas biletowych Teatru aktualizowane są na bieżąco i publikowane na stronie internetowej Teatru.
ZAŁĄCZNIK nr. 1
Miejscowość, data ______________________
_____________________________
_____________________________
_____________________________
/imię i nazwisko Kupującego
adres Kupującego/ adres poczty elektronicznej:
Teatr Narodowy
plac Teatralny 3
00-077 Warszawa
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Ja, [imię i nazwisko Kupującego] ______________________________niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących produktów /nazwa, tytuł, liczba/:
__________________________________
__________________________________
__________________________________
Data zawarcia umowy sprzedaży __________________________________
___________________________
Podpis Kupującego